راه های تبلیغات کسب و کار

بسیاری از کسب‌وکارهای نوپا با مشکلاتی مانند عدم داشتن سرمایه‌گذار، منابع مالی محدود و عدم بهره‌مندی از نیروی متخصص مواجه هستند، اما آیا کسب‌وکارهای اینترنتی بزرگ مانند دیجی کالا و ترب با این مشکلات روبرو نبوده‌اند؟ با نگاه به داستان موفقیت این بیزینس‌ها متوجه خواهیم شد که همه آ‌نها یک استراتژی مناسب را در حوزه بازاریابی و تبلیغات خود پیش گرفته‌اند. موضوعی که اغلب کسب‌وکارها آن را فراموش کرده یا به بهانه‌های مختلف آن را به تعویق می‌اندازند. در ادامه موثرترین راه های تبلیغات کسب و کارهای کوچک و استارتاپ‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

 بهترین روش تبلیغات کسب و کارهای کوچک

در دنیای واقعی و مجازی روش‌های مختلفی برای بازاریابی وجود دارند که ما در ادامه چند نمونه از بهترین‌های آنها را معرفی می‌کنیم. این راهکارها تاثیر مثبت قابل توجهی در رشد بیزینس‌ها (حتی اگر با مشکلات مالی و مخاطرات سرمایه‌گذاری روبرو باشند) می‌گذارند.

 بهترین روش تبلیغات کسب و کارهای کوچک

استفاده از خدمات سایت های تبلیغاتی

سایت‌های زیادی وجود دارند که با دریافت هزینه کم یا حتی رایگان محصولات و خدمات شما را به دیگران معرفی می‌کنند. برای استفاده از این روش، بسیار مهم است که تجارت خود را به شکل کاملا حرفه‌ای و با تصاویر باکیفیت به نمایش بگذارید. درضمن اگر هدف شما از تبلیغ کسب و کارتان جذب نیرو با استعداد است باید توجه زیادی به متن آگهی تبلیغاتی داشته باشید. برای فهمیدن این موضوع مقاله نمونه آگهی استخدام حسابدار را در آنیگاه بخوانید.

بازاریابی محتوایی

یکی از جدیدترین تکنیک‌های بازاریابی، بازاریابی محتوایی است که برای حفظ مشتریان قدیمی و جذب مشتریان جدید از اشتراک‌گذاری انواع محتوا استفاده می‌کند. این روش نام برند شما را در ذهن افراد حک می‌نماید. استراتژی بازاریابی نیاز به سرمایه‌گذاری مالی زیادی ندارد. 

تبلیغات پیامکی

تبلیغات پیامکی را نیز می‌توان یکی از بهترین روش‌های تبلیغات برای استارتاپ‌ها دانست، زیرا هزینه پایین و دسترسی بالایی دارد. از این تکنیک می‌توانید برای موارد زیر استفاده کنید:

اطلاع‌رسانی سریع اخبار.

ارسال کدهای تخفیف زمان‌دار.

دریافت سریع‌تر بازخورد مشتری.

اعلام به‌روزرسانی‌ها و هشدارها.

با قرار دادن لینک خرید یا نظرسنجی در انتهای پیامک، مشتری می‌تواند در لحظه با شما ارتباط برقرار کند. این امر بازدید سایت را بیشتر کرده و تحلیل‌های خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

سوشیال مارکتینگ

بازاریابی مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی مختلف می‌تواند به روش‌های گوناگونی از کمپین‌های تبلیغاتی رسمی گرفته تا تعامل غیرمستقیم با مخاطب انجام شود. فعالیت در بستر این پلتفرم‌ها تعامل با مخاطب را افزایش داده و به جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی کمک می‌کند. همچنین با کمک صفحات اجتماعی پربازدید و تاثیرگذار می‌توانید آگاهی از برند و اعتماد مردم به خود را افزایش دهید.

تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی مانند تبلیغات روی بیلبوردها و نمایشگرهای سطح شهر به شما کمک می‌کنند که به مخاطبان بیرون از منزل یا محل کار دسترسی داشته باشید. البته این شیوه بازاریابی هزینه بالاتری نسبت به روش‌های دیگر دارد.  

تبلیغات محیطی

طراحی سایت

حتی اگر تمایل به فروش محصولات خود به صورت آنلاین ندارید، باز هم داشتن یک وب‌سایت تجاری بسیار مهم است. هنگامی که مشتریان بالقوه با یک تجارت جدید آشنا می‌شوند، به دنبال صفحات موجود در رسانه‌های اجتماعی و وب‌سایت آن می‌گردند؛ بنابراین داشتن وب‌سایت را می‌توان یک پل ارتباطی عالی برای انتقال اطلاعات و آگاهی از برند دانست.

استفاده از تصاویر باکیفیت و دقیق از محصولات و خدمات در داخل سایت بسیار مهم است، زیرا این تصاویر باعث می‌شوند که مخاطب بهتر با کسب‌وکار شما آشنا شده و نظرات مثبتی درباره شما پیدا کند.

تبلیغ در گوگل

تبلیغ کردن در گوگل باعث می‌شود که تجارت شما در صفحات جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری‌تان دیده شود. این در حالی است که تنها به ازای هر کلیک، هزینه پرداخت می‌کنید و یا حتی با استفاده از روش هایی، می‌توانید ثبت آگهی رایگان در گوگل داشته باشید. این نوع بازاریابی در صورت هدفمند اجرا شدن به شما امکان فیلتر کردن مخاطبانتان را بر اساس سن، علایق یا دستگاه مورد استفاده می‌دهند. ثبت آگهی در صفحه اول گوگل نیز یکی دیگر از روش هایی است که برای معرفی کسب و کار شما بسیار کارآمد و پرسود است.

ثبت نمایه در گوگل مپ

بسیاری از افراد در هنگام جستجوی محصول یا خدمت مورد نیاز خود در بستر اینترنت از Google Maps استفاده می‌کنند. نتایج جستجوی موتور گوگل، اطلاعات کافی (نظرات، رتبه‌بندی‌ها، تصاویر و اطلاعات مکانی) برای انتخاب بهترین گزینه را در اختیار این افراد قرار می‌دهند. بنابراین می‌توان گفت که ثبت نمایه قوی در گوگل مپ یکی از بهترین راه های تبلیغات کسب و کار در اینترنت است.

برای پیشرفت کسب و کار خود تبلیغات را جدی بگیرید!

کسب‌وکارهای کوچک و نوپا برای معرفی خود با چالش‌ها و مشکلات زیادی روبرو هستند. البته این مشکلات تنها به کمبود نقدینگی محدود نمی‌شوند، بلکه ابهامات متعدد دیگری نیز در این مسیر وجود دارند. بهترین راه‌حل این است که از روش‌هایی با هزینه پایین‌تر و دقت بالاتر کمک بگیرید. در این مسیر پرچالش می‌توانید از متخصصان حوزه تبلیغات، کمک بگیرید.

متن تبلیغاتی برای جذب مشتری غذا

نوشتن دیدگاه