چگونه تبلیغ کنیم برای جذب مشتری

برخی کسب‌وکار با وجود صرف هزینه‌های هنگفت بابت تبلیغات خدمات و محصولات خود، فروششان تغییری نمی‌کند، اما بعضی شرکت‌ها با پرداخت مبلغی بسیار کم، فروششان را زیر و رو می‌کنند. به نظر شما چگونه چنین چیزی امکان‌پذیر است؟ علت این است که شرکت‌های دسته دوم به علم بازاریابی و راهکارهای جذب مشتری آشنایی دارند، در حالی که گروه اول بدون تخصص وارد این حوزه شده‌اند. هر چقدر بیشتر با انواع تکنیک‌های تبلیغات موثر برای جذب مشتری آشنا باشید، نتیجه مطلوب‌تری به دست خواهید آورد. در ادامه این مقاله به بررسی روش‌های تبلیغ برای جذب مشتری می‌پردازیم ، با ما همراه باشید.

شناخت مشتری، پیش از جذب آن!

بر اساس علم بازاریابی نوین، اولین گام برای جذب مشتری، شناخت کامل او است. چطور می‌توان توجه کسی را جلب کنید که حتی او را نمی‌شناسید؟ هر چقدر اطلاعات بیشتری درباره مخاطبان هدف خود به دست آورید، کارتان برای جذب مشتری و افزایش فروش راحت‌تر خواهد شد. اگر به نیازهای مشتریان احتمالی خود اشراف کامل داشته باشید، می‌توانید آن‌ها را قانع کنید که کسب‌وکار شما بهترین راهکار برای رفع نیاز آنها است.

10 روش و تکنیک تبلیغات موثر برای جذب مشتری

اینترنت و رسانه‌های اجتماعی باعث شده‌اند که روش‌های تبلیغ، متنوع‌تر شده و تاثیر بیشتری ایجاد کنند. در ادامه ده مورد از این تکنیک‌های موثر برای جذب مشتری را به اختصار شرح می‌دهیم:

1-تبلیغات اینستاگرامی:

اینستاگرام را می‌توان یکی از پرمخاطب‌ترین رسانه‌های اجتماعی در میان ایرانیان دانست. امروزه مردم بیشتر زمان خود را در این اپلیکیشن جذاب سپری می‌کنند. اینستاگرام یکی از بهترین ابزارها برای بازاریابی و جذب مشتری است. اما برای تبلیغ در این اپلیکیشن، باید نهایت دقت را به خرج دهید. مخاطبان پیج باید با مخاطبان هدف شما همخوانی داشته باشند، همچنین به هیچ وجه برای بالا بردن تعداد دنبال‌کنندگان خود، به دنبال خرید فالوورهای فیک نروید.

10 روش و تکنیک تبلیغات موثر برای جذب مشتری

2-تبلیغات پیامکی:

ارسال پیامک‌های تبلیغاتی هنوز هم از جمله روش‌های بازاریابی موثر برای جذب مشتری به حساب می‌آید. شما می‌توانید تخفیفات و جشنواره‌های فروش کسب‌وکار خود را با پیامک به مشتریانتان اطلاع دهید. برای مثال برای تبلیغ رستوران باید متن تبلیغاتی برای جذب مشتری غذا به گونه ای نوشته شود که خواننده را به خرید از شما ترغیب کند

3-تبلیغات ایمیلی:

بازاریابی ایمیلی نیز شباهت زیادی به روش تبلیغات پیامکی دارد. البته باید مخاطبان یک کسب‌وکار، ایمیل خودشان را به شما داده باشند و با رضایت آن‌ها، ایمیل ارسال شود. در غیر این صورت، این تکنیک نه تنها کارایی نخواهد داشت، بلکه سرویس‌های ایمیل کسب‌وکار مورد نظر به عنوان اسپمر شناسایی می‌گردند. 

4-پخش تراکت تبلیغاتی:

توزیع تراکت برای افزایش مشتری روشی موثر است؛ البته موثر بودن این تکنیک به مدل اجرای چاپ و نحوه پخش تراکت‌ها بستگی دارد. اگر مخاطبان کسب‌وکار شما در یک منطقه جغرافیایی کوچک قرار دارند، می‌توانید خود را با پخش تراکت به آن‌ها معرفی کنید.

5-آگهی تلویزیونی:

اگر شرکت شما از لحاظ مالی مشکلی ندارد، می‌توانید برای جذب مشتری به تیزرها و آگهی‌های تلویزیونی فکر کنید. تیزرهای تلویزیونی بهینه‌سازی شده‌اند، تمام افراد جامعه را تحت پوشش قرار می‌دهند و مختص یک گروه خاص نیستند. بنابراین این روش برای تبلیغ محصولات عمومی، بسیار مناسب است.

6-آگهی در مجلات و نشریه های تخصصی:

گاهی اوقات مخاطبان هدف یک کسب‌وکار بسیار محدود هستند. محصولات و خدمات منحصربه‌فرد در این گروه قرار می‌گیرند. مجلات و نشریه‌های تخصصی بسیاری مختص صنایع مختلف چاپ می‌شوند که می‌توانید به راحتی و با صرف هزینه بسیار کم، در آن‌ها تبلیغ کنید. همچنین وب‌سایت‌های متعددی به صورت رایگان یا در ازای دریافت مبلغ بسیار ناچیز به شما در بیشتر دیده شدن کسب‌وکارتان کمک می‌کنند. می‌توانید از خدمات عالی و رایگان وب‌سایت ثبت آگهی آنی‌گاه بهره‌مند شوید و آگهی رایگان اینترنتی منتشر کنید. 

10 روش و تکنیک تبلیغات موثر برای جذب مشتری

7-تبلیغ محیطی:

این روش نیز مانند تیزرها و آگهی‌های تلویزیونی مخاطبان عام دارد؛ با این تفاوت که در تبلیغات محیطی دست شما برای انتخاب میزان بودجه و مکان جغرافیایی مخاطبان بازتر است. برای مثال اگر قصد فروش یک کالای لوکس را دارید، می‌توانید آگهی فروش آن را در خیابان‌ها و مناطق مرفه شهر پخش کنید.

8-بازاریابی در رویدادها:

رویدادها و سمینارها فرصت خوبی برای ارتباط با مخاطبان و جذب مشتری است. بنابراین می‌توانید خودتان رویداد، وبینار و کنفرانس برگزار کرده و یا در رویدادهای دیگران شرکت کنید.

9-تبلیغ دهان به دهان:

اگر هنوز هم می‌پرسید که با صرف هزینه بسیار کم، چگونه برای جذب مشتری تبلیغ کنیم؟ ما به شما تبلیغ دهان به دهان را پیشنهاد می‌دهیم. این روش علاوه بر اینکه هیچ هزینه‌ای را به کسب‌وکار شما تحمیل نمی‌کند، تاثیر قابل توجهی دارد. در طول فعالیت خود همیشه رضایت مشتریان را جلب نمایید تا آن‌ها محصول و خدمات شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنند.

10-وبلاگ:

شما می‌توانید در وبلاگ وب‌سایت‌های مختلف، محتواهایی را درباره خدمات و محصولات شرکت خود منتشر کنید. این محتواها به مشتری کمک می‌کنند که اطلاعات کافی درباره محصول یا سرویس ارائه شده توسط شما را به دست آورده و با آگاهی بیشتری تصیمیم‌ به خرید بگیرد.

 

نوشتن دیدگاه