قیمت گربه پرشین عروسکی

قیمت توافقی
تاریخ درج 1403/03/16 ساعت 14:52
جزئیات آگهی
شناسه: 14635
تعداد نمایش: 278
انقضا: 1404/04/30 ساعت 14:37
دسته: گربه
توضیحات

گربه پرشین عروسکی، کوچک‌ترین و زیباترین گربه ایرانی است. این گربه با نام‌های فنجانی، جیبی و تی‌کاپ (Tea Cup) هم شناخته می‌شود. شخصیت دوست‌داشتنی و مهربان گربه پرشین عروسکی، می‌تواند اطرافیان خود را تحت تأثیر قرار دهد. این گربه با صدایی آرام، چشمانی درشت و نافذ و ظاهری جذاب، یک انتخاب مناسب برای همه افراد در هر رده سنی محسوب می‌شود. اگر علاقه‌مند هستید یک گربه پرشین عروسکی نر یا ماده، بدون ناخالصی و با مدارک شناسایی که دوره‌های واکسیناسیون و کنه‌زدایی را پشت سر گذاشته است؛ داشته باشید؛ با ما تماس بگیرید.

ویژگی‌های گربه پرشین عروسکی

نگهداری از این گربه نسبتاً دشوار است. شما موظف به رعایت نکات بهداشتی فراوانی هستید و باید رژیم غذایی خاصی را دنبال کنید. با وجود سختی‌های فراوان، باز هم نگهداری از گربه پرشین عروسکی گزینه خوبی برای افرادی است که در آپارتمان‌ها زندگی می‌کنند یا بچه کوچک دارند زیرا: 

  •  بسیار آرام و کم‌تحرک است.
  •  برای کودکان بسیار کم خطر است و کنترل مناسبی روی هیجانات خود در مقابل کودکان دارد.
  •  کم صدا است و نیاز کمتری به پیاده‌روی و بازی در فضای آزاد دارد.
  •  بسیار با وقار است و تمایلی به خروج از منزل یا کثیف کردن بدن خود ندارد.

نکاتی برای نگهداری از گربه پرشین عروسکی

 اگر قصد دارید از یک گربه پرشین عروسکی نگهداری کنید، نکات زیر را رعایت کنید: 

تغذیه مناسب

پرشین عروسکی دستگاه گوارش حساسی دارد. بهتر است روزانه چند نوبت به او غذا دهید. بهتر است از ترکیبی که دامپزشک توصیه می‌کند پیروی کنید. این گربه‌ها بسیار کوچک و کم تحرک هستند، پس باید میزان مناسبی از غذا را در چند نوبت در اختیارشان قرار دهید.

بهداشت

گربه پرشین عروسکی شما باید به صورت منظم مراقبت‌های زیر را دریافت کند: 

مراقبت گوش

 برای پیشگیری از عفونت مجاری شنوایی، هفته‌ای یک مرتبه جرم گوش پرشین عروسکی خود را پاک کنید.

مراقبت چشم

تمامی گربه‌ها اشک ریزی روزانه دارند، این موضوع در گربه پرشین عروسکی بیشتر رخ می‌دهد. برای جلوگیری از عفونت چشم‌ها، کچلی اطراف چشم و خراب نشدن ظاهر پرشین عروسکی باید به صورت روزانه اطراف چشم آن‌ها را با دستمال مرطوب پاک کنید.

مراقبت ناخن

کوتاه و تمیز نگاه داشتن ناخن گربه پرشین عروسکی بسیار مهم است. باید به صورت دو هفته یک بار ناخن‌های گربه خود را با ناخن‌گیر مخصوص کوتاه کنید. این کار می‌تواند چالش برانگیز باشد، پس بهتر است او را از وقتی هنوز یک توله است به این کار عادت دهید.

مراقبت مو

گربه پرشین عروسکی موهای نازک و بلندی دارد که نیازمند مراقبت روزانه است. بهتر است روزانه در زمان مشخصی که گربه شما آرام و راحت است و از شما نوازش می‌طلبد؛ موهای او را برس بکشید.

خلق‌وخو

گربه‌ها اخلاق خاصی دارند. آن‌ها شاید به اندازه یک سگ قدردان زحمات و توجه شما نباشند، اما در بدو ورود به خانه تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا صدمه‌ای به لوازم خانگی نزنند و با هیجانات خود دردسرآفرین نشوند. برای ایجاد ارتباط با پرشین عروسکی خود کافی است نکات زیر را رعایت کنید: 

برخورد اول

گربه‌ها ترجیح می‌دهند برای نوازش خود مجوز صادر کنند. اجازه دهید پرشین عروسکی، خود را برایتان لوس کند و بعد شما با نوازش آرام، محبتتان را به او ابراز کنید.

خانه آرام 

 در چند روز اول، او هنوز مهمان شما است. گربه تازه وارد، نیاز به محیطی آرام و بدون تنش دارد. اگر کودکی دارید که ممکن است موهای او را بکشد، یا حیوان دیگری دارید که از ورود او ناخوشنود است، بهتر است کمی برای بهتر شدن فضا تلاش کنید. پرشین عروسکی شما کم‌کم با محیط و سایر ساکنان منزل آشنا و دوست می‌شود.

محیط نگهداری

 پیش از ورود پرشین فنجانی، شرایط نگهداری او را فراهم کنید. او به موارد زیر نیاز دارد: 

  •  بستری برای خوابیدن
  •  اسباب‌بازی مخصوص
  •  مخفی‌گاه
  •  فضا جهت دفع فضولات

 نگهداری از حیوانات خانگی با همه چالش‌هایی که دارد؛ موجب بلوغ ذهنی، روحی و عاطفی انسان می‌شود. آن‌ها دوستان همیشگی شما هستند که در بهتر شدن حالتان تأثیر بسزایی دارند. اگر مشتاق هستید که یک گربه پرشین عروسکی داشته باشید با شماره‌های درج شده در آگهی تماس بگیرید.

 

 

استان
تهران
3 ماه پیش
نوشتن دیدگاه

آگهی های مرتبط
قیمت گربه پرشین سفید چشم ابیقیمت گربه پرشین سفید چشم ابی
قیمت توافقی
تهران
1403/03/19 ساعت 14:12
قیمت گربه بریتیش سفیدقیمت گربه بریتیش سفید
9,500,000 تومانتهران
1403/06/25 ساعت 08:42
قیمت گربه بریتیش لانگ هیرقیمت گربه بریتیش لانگ هیر
قیمت توافقی
تهران
1403/03/16 ساعت 15:07
گربه سفید چشم آبی کوچولوگربه سفید چشم آبی کوچولو
قیمت توافقی
تهران
1403/05/17 ساعت 09:21
قیمت گربه اسکاتیش فولد بلوقیمت گربه اسکاتیش فولد بلو
قیمت توافقی
تهران
1403/03/16 ساعت 15:17
قیمت گربه بریتیش گلدقیمت گربه بریتیش گلد
قیمت توافقی
تهران
1403/03/12 ساعت 16:57