قیمت گربه اسکاتیش دبل فولد

قیمت توافقی
تاریخ درج 1403/03/12 ساعت 16:44
جزئیات آگهی
شناسه: 14451
تعداد نمایش: 196
انقضا: 1404/03/13 ساعت 16:35
دسته: گربه
توضیحات

 

گربه‌های اسکاتلندی، به‌عنوان یکی از زیباترین و محبوب‌ترین نژادهای گربه، در ایران و جهان شناخته می‌شوند. این گربه‌ها به دلیل اخلاق خوب، زیبایی و سایر خصوصیات بسیار پرطرفدار هستند. اسکاتیش دبل فولد، یک گربه متوسط منحصربه‌فرد با گوش‌های فرفری بسیار غیرمعمول است. که از یک جهش خود به خودی در گربه‌های مزرعه اسکاتلندی ایجاد شده است.

 این گربه، ظاهری به شکل گرد یا کروی دارد. اسکاتیش فولد، علاوه بر گوش‌های حلقه دار منحصربه‌فرد، چشم‌های گرد زیبایی نیز دارد که باعث تمایز آن‌ها نسبت به نژادهای دیگر می شود.

طول عمر یک گربه اسکاتیش دبل فولد، بین 12 تا 15 سال است و در صورتی می‌تواند تا این مقدار عمر ‌کند که از آن‌ به خوبی مراقبت شود و با یک رژیم غذایی باکیفیت، متناسب با سن خود تغذیه شود.گربه اسکاتیش دبل فولد حاصل جفت‌گیری دو نژاد اسکاتیش و پرشین است که از آن‌ها مشکلات  متعددی به ارث برده است.

 اگر قصد دارید در خانه‌تان یکی از این گربه‌های جذاب و منحصربه‌فرد را نگه دارید، بهتر است با مسائل بهداشتی گربه آشنا شوید. 

برخی از بیماری‌های آن‌ها عبارت‌اند از:

  • استئو چندروودیستیک
    •  بیماری کلیه پلی کیستیک

 در ایران به گربه‌های اسکاتلندی، گربه‌های دبل فولد می‌گویند که طرفداران بسیاری دارد. گربه دابل فولد، از یک مادر و پدر اسکاتلندی متولد شده است. گربه‌ای که ساختار ژن هایش این گونه باشد را هموزیگوت می گویند. در ژنتیک به معنای به ارث بردن نسخه‌های یکسان (آلل) یک صفت ژنتیکی از هر والد بیولوژیکی است. 

 این بیماری‌های فلج‌کننده، می‌توانند خاموش باشند و در بزرگسالی، باعث بیماری‌هایی مانند آرتریت شوند. به همین علت است که انجمن‌های زیادی برای جلوگیری از تولید اسکاتیش‌های دبل که مادر و پدر اسکاتلندی دارند، تشکیل شده است. این نوع گربه‌ها، به دلیل مشکلات زیاد پرورش داده نمی‌شوند. 

گربه‌هایی که ژن گوش خم دارند دارای مشکلات جدی سلامتی از جمله آرتروز فلج کننده، در سنین جوانی هستند.

 در واقع گربه‌های اسکاتلندی، به دو دسته تقسیم می‌شوند: اسکاتلندی فولد شده و اسکاتلندی آنفولد شده. اسکاتلندی فولد، گوش‌های خمیده دارند در صورتی که اسکاتلندی آنفولد گوش‌های راستی دارند. گربه‌های گوش خمیده اسکاتلندی گران‌تر از بقیه بوده، زیرا کمیاب هستند و هزینه های بیشتری دارند.

 شاید یکی دیگر از دلایل این قیمت بالا این باور اشتباه باشد که گربه‌های فولد اسکاتلندی، نسبت به نژاد آنفولد زیباتر هستند؛ اما از آن‌جایی که خم شدن گوش به دلیل ضعف غضروف گوش است. این خمیدگی در گربه‌های آنفولد کمتر اتفاق می‌افتد و طبیعتاً بدنشان قوی تر و استخوان‌هایشان محکم‌تر است.

 

موی این گربه می‌تواند، بلند یا کوتاه باشد و بستگی به سلیقه شما دارد که کدام را ترجیح می‌دهید.  میانگین وزن گربه اسکاتلندی ماده بین 3 تا 4 کیلوگرم و وزن گربه نر اسکاتلندی 4 تا 6 کیلوگرم و اندازه جثه آن متوسط است. 

گربه اسکاتلندی فولد با هر شرایطی که دارید، در کنار شما سازگار است. تنها باید محیط زندگی و بستر خواب گربه را تمیز نگه دارید. این گربه به آب‌وهوا حساس نیست اما با این حال همیشه باید دمای متعادلی را برای آن‌ها مهیا کنید.

گربه اسکاتیش فولد، گوشت‌خوار است و پروتئین به‌عنوان ماده اصلی، در رژیم غذایی این نژاد به شمار می‌رود. بهتر است در رژیم غذایی این نژاد از ترکیب کنسرو و غذای خشک استفاده شود. برای تهیه یک رژیم غذایی مناسب برای گربه، حتماً با دامپزشک خود مشورت کنید تا از اضافه وزن و در نهایت دیابت گربه جلوگیری شود.

گربه‌های اسکاتلندی بسیار محبوب، پرانرژی و بامزه هستند. این گربه‌های باهوش عاشق بازی‌های تعاملی، همچون جابجایی اسباب‌بازی‌ها هستند. گربه‌های اسکاتلندی دوست ندارند، تنها باشند؛ بنابراین اگر زمان زیادی را بیرون از خانه می‌گذرانید، این گربه انتخاب مناسبی برای شما نیست. 

برای خرید گربه اسکاتیش دبل فولد، با شماره‌های درج شده در آگهی تماس بگیرید.

استان
تهران
3 ماه پیش
نوشتن دیدگاه

آگهی های مرتبط
قیمت گربه اسکاتیشقیمت گربه اسکاتیش
12,000,000 تومانتهران
1403/06/25 ساعت 09:09
قیمت گربه بریتیش سفیدقیمت گربه بریتیش سفید
9,500,000 تومانتهران
1403/06/25 ساعت 08:42
قیمت گربه اسکاتیش خاکستریقیمت گربه اسکاتیش خاکستری
قیمت توافقی
تهران
1403/03/12 ساعت 16:28
قیمت گربه بریتیش لانگ هیرقیمت گربه بریتیش لانگ هیر
قیمت توافقی
تهران
1403/03/16 ساعت 15:07
قیمت گربه بریتیش شورت هیرقیمت گربه بریتیش شورت هیر
9,500,000 تومانتهران
1403/06/24 ساعت 15:26
قیمت گربه پرشین عروسکیقیمت گربه پرشین عروسکی
قیمت توافقی
تهران
1403/03/16 ساعت 14:52