قیمت گربه فنجانی

قیمت: 5,000,000 تومان 5000000 تومان
اطلاعات تماس
تاریخ درج 1403/05/10 ساعت 15:47
جزئیات آگهی
شناسه: 17971
تعداد نمایش: 78
انقضا: 1404/06/10 ساعت 15:30
دسته: گربه
توضیحات

گربه‌های فنجانی یا جیبی، به دلیل اندازه کوچک و جذابیت خاص خود، محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. این گربه‌ها از نژادهای مختلفی هستند که یکی از آن‌ها پرشین است. هر نژاد ویژگی‌های خاصی در ظاهر و رفتار دارد. در ادامه، خصوصیات و نکات مهم در مورد گربه‌های فنجانی را بررسی می‌کنیم.

خصوصیات گربه فنجانی

طول معمول این گربه‌ها حدود 10 تا 15 سانتی‌متر است. گربه‌های فنجانی علاقه‌ای به محیط‌های شلوغ و پر سروصدا ندارند و برای افرادی که تنها زندگی می‌کنند یا خانواده کوچکی دارند، مناسب هستند.

این گربه‌ها به برنامه‌های غذایی منظم و تغذیه خاص خود اهمیت زیادی می‌دهند. به همین دلیل بهتر است در تغذیه آن‌ها روتین و برنامه کاملا حفظ شود. برنامه غذایی آن‌ها شامل غذاهای خشک‌شده مانند گوشت و ماهی است که هنگام خرید به شما تحویل داده می‌شود.

گربه جیبی به دلیل اندازه خارق‌العاده‌اش بسیار محبوب و دوست‌داشتنی است و یکی از دلایل قیمت بالای آن، همین محبوبیت و تقاضای زیاد است. گربه جیبی بسیار زود با افراد انس می‌گیرد و به آن‌ها عادت می‌کند که این ویژگی او را به عنوان یک حیوان خانگی بسیار محبوب می‌کند. 

این گربه‌ها رنگ مشخصی ندارند، زیرا از نژادهای مختلفی به وجود آمده‌اند. به همین دلیل نمی‌توان رنگ واحدی برای گربه‌های فنجانی تعیین کرد.

انواع گربه فنجانی

همان‌طور که گفته شد، گربه‌های فنجانی نژاد های مختلفی دارند. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم: 

گربه فنجانی پرشین: محبوب‌ترین نژاد گربه‌های فنجانی، پرشین است. ترکیب یک گربه پرشین با نژاد مانچکین منجر به تولد گربه‌ای با اندازه بسیار کوچک‌تر می‌شود که به آن فنجانی می‌گویند. 

گربه فنجانی اسکاتیش: این نژاد موی کوتاه و گوش‌های افتاده‌ای دارد. به دلیل زیبایی چشمان گربه اسکاتیش، افراد زیادی خواهان آن به عنوان حیوان خانگی هستند. 

گربه Dsh فنجانی: این نژاد به گربه خیابانی هم معروف است. ترکیب نژاد Dsh با نژاد مانچکین، تولد گربه فنجانی را در پی دارد. 

تفاوت گربه فنجانی با گربه مینیاتوری

گربه‌های فنجانی با اصلاح نژادی و جفت‌گیری‌های کنترل‌شده توسط پرورش‌دهندگان حرفه‌ای و تحت نظر دامپزشکان به وجود آمده‌اند و هیچ بیماری زمینه‌ای ندارند و خطری نیز آن‌ها را تهدید نخواهد کرد. 

اما گربه‌های مینیاتوری به صورت مادرزادی کوتوله متولد می‌شوند و جثه آن‌ها بسیار کوچک‌تر از سایر گربه‌ها است. این گربه‌ها به خاطر جثه کوچکی که دارند، به بیماری‌هایی نظیر آرتروز دچار می‌شوند. بدن ضعیف آن‌ها اغلب دوام نمی‌آورد و عمرشان هم کوتاه‌تر از سایر گربه‌ها است. ممکن است برخی از فروشندگان، گربه‌های مینیاتوری را به جای گربه فنجانی به شما بفروشند. بنابراین، خرید از فروشگاه‌های معتبر توصیه می‌شود.

واکسن گربه فنجانی

گربه‌های فنجانی به دو واکسن نیاز دارند. اولین واکسن، واکسن هاری است که تمامی حیوانات خانگی به این واکسن احتیاج دارند زیرا بیماری هاری قابل انتقال به انسان و همچنین بسیار خطرناک است. دومین واکسن، واکسن تری‌کت یا سه‌گانه است. تری‌کت واکسن عمومی گربه‌ها محسوب می‌شود. با این واکسن، گربه‌ها به اکثر بیماری‌ها واکسینه می‌شوند. در سال اول زندگی گربه، سه دوره تزریق این واکسن ضروری است و پس از آن سالیانه باید تکرار شود.

 قیمت گربه فنجانی و عوامل موثر در تعیین آن

قیمت گربه‌های فنجانی به دلیل ویژگی‌های خاص و نادر بودن آن‌ها می‌تواند بسیار متغیر باشد. عوامل متعددی در تعیین قیمت این گربه‌ها نقش دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

1. نژاد: برخی نژادهای گربه‌های فنجانی، مانند پرشین و اسکاتیش، به دلیل ویژگی‌های ظاهری و رفتاری خاص خود قیمت بالاتری دارند. ترکیب نژادهای مختلف می‌تواند بر قیمت نهایی تأثیر بگذارد.

2. اندازه: هرچه اندازه گربه کوچک‌تر باشد، قیمت آن بالاتر است. گربه‌های فنجانی به دلیل اندازه بسیار کوچک خود، از قیمت بالاتری نسبت به گربه‌های معمولی برخوردارند.

3. سن: گربه‌های جوان‌تر معمولاً قیمت بیشتری دارند. گربه‌های بالغ و پیر قیمت کمتری دارند.

4. سلامت و واکسیناسیون: گربه‌هایی که تمامی واکسن‌های لازم را دریافت کرده‌اند و از سلامت کامل برخوردارند، قیمت بالاتری دارند. گربه‌های دارای شناسنامه سلامت و تاریخچه واکسیناسیون معتبر نیز قیمت بیشتری خواهند داشت.

5. مراقبت و نگهداری: گربه‌هایی که تحت مراقبت‌های ویژه و برنامه‌های تغذیه‌ای منظم بوده‌اند، قیمت بالاتری دارند. این مراقبت‌ها شامل تغذیه مناسب، بهداشت و نگهداری در محیطی سالم است.

6. عرضه و تقاضا: میزان عرضه و تقاضا نیز بر قیمت گربه‌های فنجانی تأثیر می‌گذارد. در مواقعی که تقاضا برای این نوع گربه‌ها بیشتر از عرضه باشد، قیمت آن‌ها افزایش می‌یابد.

7. محل خرید: قیمت گربه‌های فنجانی در فروشگاه‌های معتبر و پرورش‌دهندگان حرفه‌ای معمولاً بیشتر از قیمت آن‌ها در فروشگاه‌های غیرمعتبر یا بازارهای آزاد است. 

قیمت گربه‌های فنجانی به دلیل ویژگی‌های خاص آن‌ها معمولاً بالا است. عواملی مانند نژاد، اندازه، سن، سلامت، مراقبت و نگهداری، عرضه و تقاضا و محل خرید در تعیین قیمت این گربه‌ها نقش دارند. خریداران باید با دقت و از منابع معتبر اقدام به خرید این گربه‌ها کنند تا از سلامت و اصالت آن‌ها اطمینان حاصل نمایند.

خرید گربه فنجانی

خرید و فروش گربه‌های فنجانی در بسیاری از کشورها ممنوع است، زیرا اصلاح نژادی آن‌ها برخلاف حقوق حیوانات تلقی می‌شود. اما در ایران، خرید و فروش این گربه‌ها منع قانونی ندارد و می‌توانید به راحتی اقدام به خرید کنید. برای خرید آن‌ها به راحتی می‌توانید با ما ارتباط بگیرید. 

استان
تهران
1 ماه پیش
نوشتن دیدگاه

آگهی های مرتبط
قیمت گربه اسکاتیش خاکستریقیمت گربه اسکاتیش خاکستری
قیمت توافقی
تهران
1403/03/12 ساعت 16:28
قیمت گربه بریتیش شورت هیرقیمت گربه بریتیش شورت هیر
9,500,000 تومانتهران
1403/06/24 ساعت 15:26
قیمت گربه بریتیش گلدقیمت گربه بریتیش گلد
قیمت توافقی
تهران
1403/03/12 ساعت 16:57
خرید بچه گربه ارزانخرید بچه گربه ارزان
قیمت توافقی
تهران
1403/05/13 ساعت 12:21
قیمت گربه پرشین سفید چشم ابیقیمت گربه پرشین سفید چشم ابی
قیمت توافقی
تهران
1403/03/19 ساعت 14:12
قیمت گربه اسکاتیش بریتیشقیمت گربه اسکاتیش بریتیش
قیمت توافقی
تهران
1403/03/19 ساعت 11:41