طریقه حذف آگهی در دیوار

امروزه تعداد بیشماری سایت در دنیای اینترنت وجود دارند که در زمینه خرید و فروش کالاهای مختلف فعالیت می‌کنند. برای مثال کمتر کسی است که در ایران، سایت دیوار را نشناسد یا تجربه حداقل یک بار استفاده از آن را نداشته باشد. دیوار یکی از معروف‌ترین وب‌سایت‌هایی است که افراد برای فروش وسایل دست دوم و نو خود از آن استفاده می‌کنند. از آنجایی که در معامله خرید و فروش اجناس در دیوار، پای واسطه‌ای در میان نیست، آن‌ها با قیمت‌های مناسب‌تری دادوستد می‌شوند. در این مقاله به شما طریقه حذف آگهی در دیوار را آموزش خواهیم داد. اگر شما نیز به دلایل گوناگون از جمله فروختن کالا، قصد پاک کردن اطلاعیه تبلیغاتی خود در این اپلیکیشن را دارید، در ادامه با ما همراه باشید.

چرا آگهی دیوار حذف نمیشه

برداشتن آگهی منتشر شده در اپلیکیشن دیوار، به راحتی و با ورود به قسمت آگهی‌های من، امکان‌پذیر است. به یاد داشته باشید که پس از تایید، تبلیغ شما پاک شده و دیگر نمایش داده نمی‌شود. همچنین در این شرایط دیگر امکان دسترسی مجدد به آگهی و اطلاعات درج شده در آن مانند متن و تصویر وجود ندارد. بنابراین در هنگام پاک کردن تبلیغ خود از دیوار خوب فکر کنید. لازم به ذکر است که در صورت پاک کردن یک آگهی، تا 24 ساعت (72 ساعت در دسته‌بندی خودرو) امکان ثبت همان تبلیغ میسر نیست. اگر قصد پاک کردن تبلیغ فروش کالای خود از وب‌سایت یا اپلیکیشن دیوار را دارید، مراحل زیر را دنبال کنید:

از منوی بالا (پایین) گزینه (دیوار من) را انتخاب کنید.

روی گزینه (آگهی‌های من) کلیک کنید.

اطلاعیه مورد نظر را انتخاب کنید.

گزینه حذف آگهی در صفحه مدیریت آگهی را لمس کنید.  

در این مرحله از شما دلیل پاک کردن تبلیغ پرسیده می‌شود. شما می‌توانید پس از انتخاب گزینه مورد نظر خود، پروسه حذف را تایید کنید.

چرا آگهی دیوار حذف نمیشه

گاهی اوقات آگهی منتشر شده به دلایل مختلف به صورت خودکار پاک می‌شود. پس از حذف یا عدم انتشار، دلیل این اتفاق از طریق ایمیل پستچی برنامه دیوار به ایمیل کاربر ارسال می‌گردد. از جمله دلایل حذف آگهی می‌توان به درج آگهی تکراری، انتخاب دسته‌بندی اشتباه و درج مکرر آگهی مشابه در بازه زمانی کوتاه، اشاره کرد. همچنین ممکن است که در طول پروسه حذف آگهی مشکلاتی ایجاد شده و این کار انجام نشود. در این شرایط با بخش پشتیبانی دیوار تماس گرفته و برای رفع مشکل از کارشناسان این بخش کمک بگیرید.

حذف شماره تلفن از دیوار

گاهی اوقات تعداد تماس‌های دریافت شده از سوی مشتریان بابت تبلیغات منتشر شده در دیوار و سایر اپلیکیشن‌های خرید و فروش اجناس، سرسام‌آور است. به همین دلیل برخی افراد تمایل به مخفی کردن یا حذف شماره تلفن خود در متن تبلیغ و ارتباط با افراد از طریق چت دارند. برای اینکه شماره تلفن شما در تبلیغات دیوار نمایش داده نشود، دو راه وجود دارد:

در هنگام درج تبلیغات گزینه (چت دیوار فعال شود) را انتخاب کنید. در صورتی که تبلیغ خود را از قبل در این اپلیکیشن ثبت کرده‌اید، می‌توانید این گزینه را از قسمت ویرایش آگهی فعال نمایید. در نسخه آپدیت شده دیوار با انتخاب گزینه تماس مستقیم، شماره تلفن شما در متن اطلاعیه نمایش داده می‌شود. در صورت فعال نکردن این گزینه، تنها راه ارتباط مشتریان با شما چت دیوار است.

راه دوم این است که برای بهره‌مندی از مزایای سرویس تماس ناشناس، اپلیکیشن دیوار را آپدیت کنید. سپس از بخش روش تماس گزینه (تماس ناشناس) را انتخاب نمایید. بدین ترتیب شماره تماس شما برای جلوگیری از مزاحمت نمایش داده نشده و کاربران با شماره واسط با شما تماس می‌گیرند.

پس از برگزیدن گزینه غیرفعال‌سازی تماس یا استفاده از قابلیت تماس ناشناس، شماره تماس شما مخفی خواهد شد. در این شرایط تنها راه ارتباطی شما با مشتریان، چت دیوار است.

حذف شماره تلفن از دیوار

نحوه حذف فروشگاه دیوار

هر فروشنده‌ای برای رونق کسب‌وکار خود می‌تواند یک حساب کاربری در سامانه دیوار فروشگاه‌ها ایجاد کند. صاحب پنل فروشگاهی، حق واگذاری اکانت خود را تحت هر عنوان به فرد دیگری ندارد. همچنین امکان حذف حساب کاربری فروشگاه دیوار نیز برای فرد وجود ندارد و تنها می‌تواند از آن خارج شود. در صورت نیاز می‌توانید از اکانت خود خارج شده و حساب جدیدی در دیوار ساخته یا با همان شماره قبلی وارد اکانت خود شوید.

البته در پنل فروشگاه امکان مدیریت یا حذف دستیاران و فروشندگان فراهم شده است. همچنین شما عزیزان می‌توانید اطلاعات فروشگاه خود را ویرایش کنید. امکان وارد کردن اطلاعات تکمیلی مانند نحوه ارسال، تصاویر فروشگاه، پروانه کسب، آدرس وب‌سایت و غیره نیز در این پنل وجود دارد.

چگونه آگهی حذف شده را برگردانیم

تمام اطلاعات تبلیغات منتشر شده در دیوار و چت‌های مربوط به آن، در صورت پاک شدن تا مدت مقرر روی پایگاه داده این اپلیکیشن ذخیره می‌شوند. اما با توجه به قوانین و حقوق کاربران، این اطلاعات قابل بازگردانی توسط کاربر نیستند. بنابراین در صورتی که به دلایل مختلف قصد پاک کردن آگهی خود را دارید، حتما به این مسئله توجه داشته باشید.

همچنین شایان ذکر است که امکان ثبت تبلیغات مشابه در این اپلیکیشن وجود ندارد و این موارد به علت درج مکرر آگهی، رد می‌شوند. اگر تمایل به ثبت اطلاعیه‌ای مشابه در دیوار دارید، باید اطلاعیه فعلی خود را حذف کرده و پس از 24 یا 72 ساعت (بسته به دسته‌بندی کالا) مجددا اقدام به ثبت اطلاعیه جدید کنید. برای درج اطلاعیه تبلیغاتی مشابه باید دوباره اطلاعات درخواستی را تکمیل نموده و ثبت نمایید، زیرا آگهی پاک شده مجددا فعال نمی‌شود.

چگونه آگهی حذف شده را برگردانیم

چگونه حساب کاربری خود را در دیوار حذف کنیم

علاوه بر دانستن طریقه حذف آگهی در دیوار، روش حذف حساب کاربری نیز یکی از موضوعات مهم برای کاربران این اپلیکیشن به شمار می‌رود. معمولا با پاک کردن حساب کاربری خود در یک اپلیکیشن، می‌توانید برای همیشه اکانت خود را با تمام اطلاعات آن حذف کنید، ولی متاسفانه برخی نرم‌افزارها از جمله دیوار این امکان را برای کاربران خود فراهم نکرده‌اند. بنابراین تنها راه موجود برای حذف اکانت دیوار خروج از برنامه آن است که در ادامه به شرح آن پرداخته‌ایم:

در مرحله اول وارد حساب کاربری خود در دیوار شوید.

پس از ورود به حساب کاربری، به بخش تنظیمات در نوار ابزار بالا/پایین (سایت/اپ) صفحه رفته و گزینه (دیوار من) را انتخاب کنید.

بعد از ورود به بخش دیوار من گزینه (خروج از حساب) را انتخاب کنید.

توجه کنید که پس از خروج از اکانت دیوار ، اطلاعات شما در پایگاه داده این برنامه از بین نخواهند رفت. بنابراین هر زمان که بخواهید می‌توانید با وارد کردن شماره تلفن و دریافت کد تایید، مجددا وارد حساب کاربری خود شوید.

نوشتن دیدگاه