چگونه برای آگهی خود عنوان و توضیحات مناسب بنویسم؟

در دهه‌های گذشته و قبل از پیدایش اپلیکیشن دیوار و سایر اپلیکیشن‌های مرتبط با فروش، افراد آگهی فروش وسیله خود را چاپ کرده و در مکانهای مشخصی می‌چسباندند یا در روزنامه‌ها آگهی می‌کردند. برخی افراد هم وسیله خود را در مغازه‌هایی که به سمساری معروف بودند، برای فروش قرار می‌دادند.

امروزه با پیدایش اپلیکیشن دیوار و مانند آن، کار فروش راحت‌تر شده است و شما با عضویت در این اپلیکیشن‌ها، به راحتی می‌توانید آگهی مورد نظرتان را ثبت کنید و وسیله خود را بفروشید؛ ولی سوال اصلی اینجاست که آیا تمام آگهی‌های مشابهی که در اپلیکیشن دیوار ثبت می‌شوند، قدرت فروش یکسانی دارند یا خیر؟ یا بهتر است بپرسیم که چگونه برای آگهی خود عنوان و توضیحات مناسب بنویسم تا سریع‌تر وسیله مورد نظرمان را بفروشیم؟ اگر این قبیل سوالات ذهن شما را نیز مشغول کرده است، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

ویژگی های عنوان آگهی باید چه باشد

برای اینکه آگهی شما در میان انبوهی از آگهی‌های مشابه که روزانه در فضاهای مجازی ارسال می‌شوند، بهتر دیده شود و مخاطبان هدف را به خودش جذب کند، شما باید عنوان و توضیحات آگهی را به گونه‌ای جذاب و موثر بنویسید که مخاطبان با دیدن عنوان آن، به خواندن باقی مطالب آگهی، علاقه‌مند شوند. در ادامه این مقاله به نکات مهمی که باید در هنگام نوشتن عنوان و توضیحات آگهی خود به آن‌ها توجه کنید، می‌پردازیم.

ویژگی های عنوان آگهی باید چه باشد

نوشتن یک آگهی خوب، کلید موفقیت در جذب مشتری برای محصول یا خدمات است. از مهم‌ترین عناصر اصلی یک آگهی موفق می‌توانیم به این عوامل اشاره کنیم:

عنوان جذاب و گیرا: هر چقدر عنوان آگهی شما خلاصه و دقیق‌ نوشته شود، آن آگهی میزان جذب مخاطب بیشتری دارد.

ایجاد حس فوریت: وقتی شما در عنوان محتوای آگهی خودتان از عباراتی مانند فروش فوری، فروش ویژه تا تاریخ ... یا تخفیف ویژه استفاده می‌کنید، مخاطبان را برای خرید ترغیب می‌کنید.

استفاده از اعداد: مخاطبان به اعدادی که در عنوان یک آگهی است، توجه خاصی دارند؛ مثلاً اگر با عبارت ۲۰% تخفیف روبرو شوند، ناخودآگاه برای دیدن کامل آن آگهی یا حتی خرید ترغیب می‌شوند.

مطرح کردن یک سوال: از مخاطبتان یک سوال در خصوص آگهی بپرسید تا حس کنجکاوی او را برانگیخته کنید. توجه کنید که شما با پرسیدن یک سوال مرتبط در مورد آگهی، می‌توانید مخاطب را وادار به خواندن کل متن آگهی خودتان کنید.

ویژگی های عنوان آگهی باید چه باشد

توضیحات آگهی باید چگونه باشد

در قسمت توضیحات آگهی هم باید به موارد خاصی دقت کنید تا آگهی شما توانایی جذب مشتری بیشتری داشته باشد. از جمله مهم‌ترین این موارد عبارتند از:

شرح دقیق و کاملی از آگهی: شما برای این کار باید تمام ویژگی‌های مهم محصول یا خدمتی که می‌خواهید عرضه کنید را شرح دهید. برای نتیجه‌گیری سریعتر بهتر است از جملات کوتاه و ساده استفاده کنید تا خواندن متن آگهی برای همه آسان باشد.

استفاده از کلمات کلیدی: در قسمت توضیحات، به اندازه کافی از کلمات کلیدی مرتبط با عنوان آگهی استفاده کنید.

راه‌های ارتباط با شما: حتماً در طول متن آگهی، راه‌های ارتباطی مشتریان با خودتان را بنویسید تا مشتریان بالفعل به راحتی شما را پیدا کنند.

عنوان آگهی در دیوار یعنی چه

عنوان آگهی در دیوار، همان تیتر اولیه آگهی شما است که باید به گونه‌ای باشد که خواننده را به خواندن ادامه آگهی، ترغیب کند.

عنوان آگهی در دیوار یعنی چه

از مهمترین ویژگی‌های عنوان آگهی در دیوار می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

مختصر و گیرا باشد.

واضح و مرتبط با عنوان آگهی باشد.

اطلاعات جامع و کافی را در اختیار مخاطبان قرار دهد.

مهم‌ترین نکات آگهی در دیوار عبارتند از:

هشتگ‌گذاری: با این کار کاربران سریعتر جذب آگهی شما می‌شوند.

برجسته کردن آگهی: با پرداخت یک هزینه‌ قابل قبول، شما می‌توانید آگهی خودتان را در صدر آگهی‌های دیوار قرار دهید.

ابزارهای دیوار: شما می‌توانید از ابزارهای تبلیغاتی دیوار برای افزایش بازدید کنندگان آگهی خود استفاده کنید.

قبل از نوشتن آگهی خود، حتماً آگهی‌های مشابه را چک کرده و نقاط قوت و ضعف آنها را پیدا کنید تا برای نوشتن آگهی خودتان آنها را رعایت کنید. رعایت این نکات باعث بهتر دیده شدن آگهی شما در میان آگهی‌های مشابه می‌شود.  

نمونه فرم استخدام نیروی خدماتی

نوشتن دیدگاه