کاهش قیمت میلگرد در روزهای اینده

از ابتدای سال ۱۴۰۳ قیمت میلگرد روندی صعودی به خود گرفت، از این رو یکی از مهمترین سوالات برای بسیاری از ساختمان سازان و افرادی که قصد دارند میلگرد بخرند، این است که آیا احتمال کاهش قیمت میلگرد در روزهای آینده وجود دارد یا خیر؟ برای تصمیم گیری در مورد خرید و یا عدم خرید میلگرد، در ابتدا باید عوامل مختلفی که می‌توانند روی قیمت میلگرد تاثیرگذار باشند را مورد بررسی قرار داد. در این مقاله قصد داریم دلایل کارشناسی ارزان شدن میلگرد در روزهای آینده را مورد بررسی قرار داده و در نهایت به این موضوع اشاره کنیم که آیا قیمت میلگرد طبق نظر کارشناسان در روزهای آینده ارزان می‌شود یا خیر؛ با ما همراه باشید.

دلایل تحلیل کارشناسی ارزان شدن میلگرد در روزهای آینده

احتمال ارزان شدن میلگرد در روزهای آینده به عوامل مختلف داخلی و خارجی بستگی دارد. یکی از مهمترین این عوامل سیاست‌های داخلی ایران است که می‌تواند تاثیر بسزایی روی قیمت میلگرد در روزهای آینده داشته باشد. از آنجایی که با بالا رفتن قیمت دلار، قیمت میلگرد نیز افزایش پیدا می‌کند، اگر سیاست‌های داخلی کشور به گونه‌ای پیش برود که قیمت دلار کاهش پیدا کند، می‌توان گفت قیمت میلگرد نیز در بازار کاهش پیدا می‌کند.

با توجه به تورم همیشگی در داخل کشور، احتمال ارزان شدن میلگرد در روزهای آینده خیلی کم است و این ماده مصرفی اولیه برای ساختمان‌ها حتی اگر ارزان شود، ارزان شدن آن چندان چشمگیر نخواهد بود. با این حال برخی از کارشناسان دلایل زیر را برای ارزان شدن میلگرد در آینده بیان می‌کنند:

کاهش قیمت دلار: بعد از رای گیری ریاست جمهوری اخیر، دلار نسبت به گذشته کمی ارزان‌تر شد. از این رو کارشناسان عنوان می‌کنند که اگر ارزان شدن قیمت دلار همین گونه ادامه پیدا کند، قیمت میلگرد در روزهای آینده کاهش می‌یابد.

دلایل تحلیل کارشناسی ارزان شدن میلگرد در روزهای آینده

۲‌. کاهش قیمت فولاد در بازار جهانی: در روزهای اخیر قیمت فولاد در بازار جهانی کاهش پیدا کرده است. طبق نظر کارشناسان و تحلیلگران، این کاهش قیمت فولاد در بازار جهانی، می‌تواند منجر به کاهش قیمت میلگرد در روزهای آینده شود.

۳‌. باز شدن راه برای واردات میلگرد: امروزه سیاست‌های داخلی ایران به گونه‌ای پیش رفته است که راه‌های واردات محصولات مختلف به خصوص میلگرد به داخل بازار کشور رو به بهبود است. با واردات بیشتر میلگرد به داخل ایران به دلیل بالا رفتن میزان عرضه این محصول، قیمت محصول تا حدودی کاهش پیدا می‌کند.

۴. روند مسالمت آمیز دولت جدید برای ارتباط با جهان: با روی کار آمدن دولت جدید در کشور و به دلیل روند مسالمت آمیز این دولت با سایر کشورهای جهان، امکان کاهش قیمت میلگرد در بازار داخلی وجود دارد. اگر ایران با سایر کشورهای جهان با مسالمت رفتار کند و میزان فروش نفت خود را افزایش دهد، با توجه به افزایش درآمدهای نفتی، قیمت میلگرد در بازار داخلی کاهش پیدا خواهد کرد.

تمامی مواردی که در بالا به آنها اشاره شد، تنها تحلیل‌های سطحی و جزئی در مورد قیمت میلگرد در بازار ایران هستند، تحقق یافتن این تحلیل‌ها و کارشناسی‌ها در گرو عوامل مختلفی است که اگر محقق شوند، قیمت میلگرد کاهش پیدا می کند.

آیا احتمال بالا رفتن قیمت میلگرد در آینده وجود دارد‌؟

آیا احتمال بالا رفتن قیمت میلگرد در آینده وجود دارد‌؟

ایران همیشه تحت تاثیر عوامل سیاسی مختلفی قرار گرفته و قیمت دلار نیز همواره در آن متغیر است، به همین دلیل هرگونه احتمالی برای افزایش قیمت میلگرد وجود دارد. در حال حاضر قیمت میلگرد بین ۲۷ تا ۲۹ هزار تومان به ازای هر کیلو در حال نوسان است، اما اگر قیمت میلگرد سقف ۲۹ هزار تومان را بشکند، کم کم روند صعودی آن بیشتر نیز می‌شود.

به صورت کلی پیش‌بینی می‌شود در آبان ماه ۱۴۰۳ و با روی کار آمدن ترامپ در کشور آمریکا، تحریم ایران افزایش چشمگیری پیدا کند و همین موضوع باعث بالاتر رفتن قیمت دلار و قیمت میلگرد در بازار داخلی کشور شود. با توجه به تمامی این توضیحات، به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد دارید خرید میلگرد برای ساختمان سازی را به تعویق بیندازید، تنها برای چند روز و یا چند هفته خرید خود را به تعویق بیندازید، زیرا قیمت میلگرد شاید برای مدت زمان کوتاه نزولی شود، اما در بلند مدت روندی صعودی را طی خواهد کرد.

برای اطلاعات بیشتر و جزئیات دقیق‌تر، به صفحه کاهش قیمت میلگرد در روزهای آینده در سایت آهنیست مراجعه کنید.

نوشتن دیدگاه