پیش بینی قیمت آهن در روزهای آینده

امروزه آهن‌آلات به دلیل مصرف زیاد در صنایع مختلف از جمله صنعت ساخت‌وساز، اهمیت بسیاری پیدا کرده‌اند، به همین دلیل نوسانات نرخ مقاطع فولادی گوناگون روی قیمت مسکن و سایر محصولات صنعتی تاثیر زیادی می‌گذارد. بر این اساس، پیش بینی قیمت آهن در روزهای آینده بسیار مهم است. البته با توجه به نوسانات موجود در بازار فلزات، گاهی تحلیل و پیش‌بینی بهای خرید این محصولات دشوار است، زیرا عوامل متعددی روی تعیین نرخ نهایی مقاطع فولادی تاثیر دارند.

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت درج آگهی آنی‌گاه، از قیمت آهن و میلگرد امروز مطلع شوید. در ادامه یک پیش‌بینی دقیق درباره روند تغییر قیمت خرید آهن و میلگرد در سال 1403 ارائه خواهیم داد.

تحلیل و پیش بینی قیمت آهن در هفته آتی

آهن یکی از مهمترین عناصر در ساخت اسکلت فلزی محسوب می‌شود، بنابراین برای محاسبه میزان بودجه لازم برای ساخت یک سازه، باید قیمت آهن را نیز در نظر گرفت. ساختمان‌سازی یکی از صنایعی است که سهم بزرگی از مصرف مقاطع فولادی را دارد. لذا تحلیل و پیش‌بینی بهای خرید این محصول برای افراد فعال در صنعت ساختمان‌سازی بسیار مهم است. با وجود اینکه تحلیل بهای مقاطع فولادی یک امر تخصصی است، اما شما نیز می‌توانید با بررسی یک سری عوامل، قیمت آینده آن‌ها را برآورد کرده و با آگاهی بیشتری اقدام به خرید و فروش مقاطع فولادی نمایید.

بهای مسکن و رونق ساخت‌وساز در جامعه و قیمت آهن‌آلات مختلف مانند میلگرد و تیرآهن بر همدیگر تاثیر دوطرفه می‌گذارند. صنایع عمرانی و راه‌سازی نیز تحت تاثیر این رابطه دو طرفه قرار می‌گیرند. به همین دلیل بسیار مهم است که روند این تغییرات در هفته‌های آتی به ویژه در بازارهای مسکن و امور راه‌سازی را پیش‌بینی کنیم.

بهای خرید این محصول در فصول مختلف سال متفاوت است و میزان عرضه و تقاضای بازار نیز موجب کاهش یا افزایش نرخ آن خواهد شد. به طور کلی قیمت فلزات در سال 1403 تا حد زیادی به تغییرات نرخ ارز و دلار وابسته است. بررسی بازارهای مالی نشان می‌دهند که دلار روند افزایشی خود را حفظ کرده و حتی احتمال شکستن همه رکوردهای قبلی نیز در ماه‌های آتی وجود دارد. لذا انتظار می‌رود که قیمت آهن نیز افزایش یابد، زیرا تولیدکنندگان برای خرید مواد اولیه باید مبلغ بیشتری را بپردازند.

تحلیل و پیش بینی قیمت آهن در هفته آتی

بهای خرید این محصول در روزهای آتی به احتمال زیاد دچار تغییرات چشمگیری خواهد شد. پیش‌بینی نرخ آهن پس از رویدادهای اخیر اندکی دشوار و همراه با نوسانات متعدد است. در کل، اگر جو آرامی در جهان حس شود، احتمال کاهش یا افزایش جزئی قیمت در همه بازارها وجود خواهد داشت.

پیش بینی قیمت میلگرد فردا

هنگامی که صحبت از بررسی بهای میلگرد به میان می‌آید، نوسانات نرخ دلار به عنوان یکی از فاکتورهای اصلی و تاثیرگذار مطرح می‌شود. طبق شواهد موجود انتظار می‌رود که شاهد یک شوک قیمتی در مقاطع فولادی باشیم! با وجود افزایش شدید تورم، کاهش رشد اقتصادی و کسری بودجه دولت، افزایش نرخ دلار همچنان ادامه خواهد داشت. به طور قطع این موضوع به طور مستقیم روی بهای میلگرد تاثیر می‌گذارد. با این حال، پارامترهای مختلفی برای پیش بینی قیمت آهن در روزهای آینده وجود دارند که برخی از آنها عبارتند از:

1-حجم معاملات در بازار فلزات

2-عکس‌العمل بازار نسبت به رویدادهای سیاسی ناگهانی

3-نرخ طلا

4-میزان عرضه و تقاضای بازار

پیش بینی قیمت میلگرد فردا

بر اساس تحلیل‌های صورت گرفته و شرایط فعلی بازار داخلی و بین‌المللی، اینطور به نظر می‌رسد که ارزش مقاطع فولادی مختلف در ماه‌های نخست سال 1403 یک ثبات نسبی داشته باشد. این در حالی است که با توجه به رشد فعالیت‌های عمرانی، میلگرد احتمالا در تابستان امسال با افزایش قیمت مواجه شود. همچنین اگر دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری آمریکا به پیروزی برسد،حتما نرخ دلار بالا می‌رود. این امر قطعا تاثیر قابل توجهی بر روند نرخ‌گذاری مقاطع فولادی به ویژه میلگرد در نیمه دوم سال 1403 خواهد داشت.

یکی دیگر از علل افزایش افسار گسیخته نرخ‌ها در بازار مقاطع فولادی را می‌توان التهاب ناگهانی حجم تقاضا در هنگام افزایش نوسانات ارزی دانست. این هیجان تا حد زیادی به احساس عدم امنیت در بازار مربوط می‎شود و تا حدودی قابل درک است. اما همین خرید هیجانی در زمان افزایش نرخ‌ها، بالا رفتن تقاضا در بازار را به دنبال دارد که خود عاملی مهم در افزایش بهای خرید فلزات به شمار می‌رود. متاسفانه به دلیل اقتصاد نابسامان کشور، کسی به بازار ایران اعتماد ندارد و در این مورد باید گفت حق با مردم است.

خطوط ایچیموکو

نوشتن دیدگاه