بهترین روش تبلیغات در ایران

تبلیغات رکن اساسی بازاریابی در هر کسب و کاری است. بدون تبلیغات به سختی می توان کسب و کاری را به مخاطبان آن شناساند. روش های تبلیغاتی به نوع کسب و کار بستگی دارند. علاوه بر آن هر روش تبلیغاتی مناسب ایران نیست. به همین خاطر برای پیدا کردن بهترین روش تبلیغات در ایران، باید سلیقه و سبک زندگی هموطنان را ارزیابی و بررسی کرد.

یک شرکت برای تعیین بهترین روش تبلیغات در ایران، باید فاکتورهای اساسی را بسنجد، همچون قدرت خرید جامعه هدف، نیازهای آن مخاطبین، فرهنگ تبلیغاتی و غیره. در ادامه این مطلب به بررسی روش های تبلیغاتی مرسوم و پربازده در ایران می پردازیم.

چه تبلیغاتی در ایران موثر خواهد بود؟

هزینه های تبلیغات در ایران کاملا به نحوه انتخاب روش تبلیغاتی شما بستگی دارد و میزان اثرگذاری آن متناسب با کالا یا خدمات کسب و کار متفاوت است. به طور کلی می توان تبلیغات در ایران را به دو دسته تقسیم کرد: تبلیغات محیطی و مجازی. در ادامه بهترین روش های تبلیغات در ایران شرح داده می شود.

تبلیغات محیطی در ایران

تبلیغات محیطی در واقع روش سنتی و مرسوم تبلیغات محسوب می شود. ساده ترین روش تبلیغات برای خدماتی که در محدوده خاصی از شهر حضور دارند، پخش تراکت است. هرچند این روش ممکن است بازدهی مد نظر را نداشته باشد، اما نسبت به هزینه اندک آن به صرفه در نظر گرفته می شود.

برای کسب و کارهای بزرگ و متوسط امکان استفاده از تبلیغات با بیلبورد وجود دارد. معمولا صاحب بیلبوردها شهرداری آن شهر است. هزینه کرایه بیلبورد برای تبلیغات نیز نسبت به تراکم آن منطقه متفاوت است. چنین تبلیغاتی مناسب کسب و کارهایی است که خدمات یا کالا را در سطح گسترده تری عرضه می کنند.

نوع دیگر تبلیغات محیطی در ایران، نصب بنر، پوستر یا استند در محیط های پر رفت و آمد است. شما هرروزه با تبلیغات محیطی از نوع پوستر در ایستگاه های اتوبوس، مترو، آسانسورها یا دیگر فضاهای عمومی برخورد می کنید. تاثیر اینگونه تبلیغات نیز به مخاطب آن بستگی دارد. بعضی از افراد به تبلیغات محیطی توجهی ندارند، در حالی که بعضی از مخاطبان تحت تاثیر تبلیغاتی که در معرض آن هستند قرار می گیرند.

تبلیغات محیطی در ایران

تبلیغات مجازی در ایران

درست همانند تبلیغات محیطی، تبلیغات مجازی نیز انواع مختلفی دارد و بسیار گسترده است. چنین تبلیغاتی در دستگاه های تلفن همراه یا رایانه ها در معرض دید مشتریان قرار می گیرند. یکی از مزیت های عمده این تبلیغات عدم استفاده از مواد فیزیکی مانند کاغذ و پوستر است. همچنین به خاطر هزینه های کمتر آن نسبت به بسیاری از تبلیغات محیطی، برای کسب و کارهای کوچک نیز کاربردی است.

تبلیغ در فضای مجازی یکی از روش های تبلیغاتی تاثیرگذار در ایران است. صاحب کسب و کار باید بداند که جامعه هدف از چه فضای مجازی استفاده می کند. به طور مثال در ایران شبکه های مجازی تلگرام و اینستاگرام شایع و کاربردی هستند. برخلاف آن ممکن است تبلیغات در فیس بوک آنچنان بازدهی در مخاطبان ایرانی نداشته باشد.

همچنین از فضای مجازی داخلی نیز به طور گسترده در تبلیغات استفاده می شود. بعضی پلتفرم ها همچون روبیکا، آپارات، ایتا و آیگپ مخاطبان زیادی دارند و تبلیغات در آن ها برای بعضی کسب و کارها مفید است.

تبلیغات مجازی در ایران

نوع دیگر تبلیغ مجازی ارسال پیامک های تبلیغاتی است. بعضی شرکت ها برای ارسال پیامک های تبلیغاتی گزینه های زیادی ارائه می کنند، همچون ارسال پیامک های عمده به مخاطبین از پیش تعیین شده، به صورت منطقه ای و حتی ارسال برای اصناف و اشخاص. تاثیر این روش تبلیغاتی نیز نسبت به نوع کسب و کار بسیار متفاوت است. این روش برای خدماتی که در ناحیه خاصی ارائه می شود بازدهی خوبی دارد.

  اما یکی از اصلی ترین روش های تبلیغاتی در ایران، تبلیغ کالا و خدمات در وبسایت های مختلف است. بعضی از وبسایت ها و نرم افزارها مانند وبسایت آنی گاه به صورت تخصصی آگهی رایگان سریع تبلیغاتی اشخاص و شرکت ها را در معرض دید مخاطبان قرار می دهند. بعضی وبسایت ها و نرم افزارهای دیگر نیز به صورت تخصصی خدمات و کالاهای کسب و کارها را تبلیغ می کنند.

علاوه بر موارد فوق، شرکت ها می توانند با ایجاد وبسایت خود و تولید محتوا به صورت مستمر، تبلیغ کالا یا خدمات خود را انجام دهند. این روش هرچند زمان بر است اما به دلیل اینکه تعداد زیادی از مردم برای جست و جوی خدمات از موتورهای جست و جو مانند گوگل استفاده می کنند، می تواند تا حد زیادی موثر واقع شود.

  متن تبلیغاتی برای جذب مشتری غذا

نوشتن دیدگاه