راه های تبلیغات رایگان

کسب‌وکارهای بزرگ هزینه زیادی را صرف تبلیغات می‌کنند، زیرا به اهمیت بازاریابی و شناساندن خود به بازار هدف واقف هستند. این موضوع، برای شرکت‌های کوچک و به ویژه آ‌نهایی که تازه شروع به کار کرده‌اند نیز اهمیت زیادی دارد، اما در این شرکت‌ها بودجه اختصاص داده شده برای بازاریابی بسیار کمتر از بودجه شرکت‌های بزرگتر است. البته کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند با استفاده از راه های تبلیغات رایگان و ابزارهای مقرون‌به‌صرفه، کمپین‌های تبلیغاتی موثری را ایجاد کنند. در این مطلب با 15 ایده تبلیغات رایگان برای کسب‌وکارهای نوپا و کوچک آشنا خواهید شد.

 15 ایده تبلیغات رایگان برای کسب و کارهای کوچک

شما با تدوین یک استراتژی تبلیغاتی موثر می‌توانید بسیاری از این تبلیغات را خودتان با هزینه بسیار کم یا حتی رایگان انجام دهید.

طراحی وب سایت

امروزه هر بیزینسی به یک وب‌سایت خوب نیاز دارد، زیرا بسیاری از مشتریان برای پیدا کردن کالا یا خدمات مورد نیاز خود به اینترنت مراجعه می‌کنند. شما باید مبلغ کمی را برای طراحی سایت، خرید هاست و نام دامنه در نظر بگیرید.

تبلیغات آنلاین

تبلیغات آنلاین راه دیگری برای در معرض دید قرار دادن کسب‌وکار شما است؛ این راه می‌تواند بسیار ارزان یا حتی رایگان باشد. در این زمینه استفاده از سایت‌های معتبر را پیشنهاد می‌کنیم.

سئو سایت

با بهینه‌سازی موتورهای جستجو مانند گوگل، یک جریان ثابت از ترافیک را خواهید داشت. بخشی از این ترافیک به طور طبیعی برای بیزینس شما درآمد ایجاد می‌کند.

 15 ایده تبلیغات رایگان برای کسب و کارهای کوچک

بازاریابی محتوا

اتخاذ یک استراتژی بازاریابی محتوا، ترافیک خوبی را به سمت وب‌سایت شما هدایت می‌کند. تولید محتوا می‌تواند به صورت رایگان توسط صاحب بیزینس یا با پرداخت مبلغی مناسب توسط یک نویسنده ماهر صورت گیرد.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی

اشتراک‌گذاری اخبار و تصاویر بیزینس در شبکه‌‌های اجتماعی مختلف موجب افزایش فالوور و تعامل با مخاطبان هدف می‌شود.

اشتراک‌گذاری آنلاین محتوای ویدیویی

انتشار محتوای ویدیویی در سایت‌هایی مانند یوتیوب راهی عالی برای معرفی محصولات و خدمات یک کسب‌وکار و تیم آن به دنیا است.

پرداخت به ازای کلیک

با وجود اینکه تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) هزینه‌بر است، اما در صورت هدفمند انجام شدن، می‌تواند ترافیک زیادی را به سمت سایت شما هدایت کند.

استفاده از نظرات مشتریان

اهمیت دادن به رتبه‌بندی‌ها و نظرات مشتریان موجب افزایش اعتماد به کسب‌وکار می‌شود. مشتریان خود را به ثبت نظرات و ارائه بازخورد، تشویق کنید و همیشه به نظرات خوب یا بد آنها پاسخ دهید. از مخاطبانی که بازخورد مثبت داشته‌اند، تشکر کرده و به هر انتقادی نیز به شیوه مناسب جواب دهید.

بازاریابی ایمیلی

برای داشتن یک کمپین بازاریابی ایمیلی موثر و قانونی، باید فهرستی از مخاطبین را آماده کنید. برای این منظور مشتریان خود را وادار نمایید که آدرس ایمیل خود را ارائه داده و اجازه ارسال ایمیل را به شما بدهند. البته مهم است که گیرندگان ایمیل در صورت تمایل بتوانند نام خود را از لیست مورد اشاره حذف کنند.

حضور در لیست مشاغل محلی

یکی از راه های تبلیغات رایگان یا کم هزینه، استفاده از فهرست مشاغل محلی مانند Google My Business است. این روش راهی عالی برای معرفی یک تجارت نوپا به هزاران مشتری بالقوه محلی است.

ارتباط نزدیک با مخاطبان

برای اینکه کسب‌وکار کوچک شما رشد کند، باید با جامعه ارتباط برقرار کنید، در رویدادهای مختلف شرکت کرده و حوزه فعالیت خود را به مخاطبان معرفی نمایید.

ارتباط نزدیک با مخاطبان

منحصر به فرد بودن

بهترین راهکار بازاریابی رایگان، تقویت کسب‌وکار در زمینه‌ای است که شما را از رقبا متمایز می‌کند. برای مثال همکاری یک فروشگاه محصولات حیوانات خانگی با یک پناهگاه حیوانات می‌تواند اقدامی هوشمندانه باشد. این دو کسب‌وکار می‌توانند یکدیگر را تبلیغ نموده و به طور بالقوه یک کالا با نام تجاری مشترک ایجاد نمایند.

هدیه دادن

با ارائه رایگان محصولات و خدمات خود به صورت اشانتیون، به مشتریان بالقوه نشان دهید که چه چیزی برای عرضه دارید.

ساخت پادکست

ساخت پادکست راهی عالی برای به اشتراک‌گذاری واقعی داستان شرکت شما با مخاطبان و معرفی برندتان است.

شناخت مشاغل محلی تاثیرگذار در اینستاگرام

با جستجوی کسب‌وکار خود در اینستاگرام، برترین و جدیدترین پست‌های منطقه خود را بررسی کنید. کدام یک از این پست‌ها بیشترین واکنش را دارند و از کجا آمده‌اند. با هدیه دادن به این افراد محلی تاثیرگذار، با آنها ارتباط برقرار کرده و از طریق این اشخاص، خود را به مخاطبان معرفی نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه