امپول انابولین برای سگ

سگ‌ها در بدو تولد علاوه بر شیر مادر به ترشح درست و کامل غدد هورمونی نیز برای رشد خود  نیاز دارند. برای ترشح این هورمون توسط غده هیپوفیز، لازم است که از داروهای هورمونی مختلف استفاده کرد. امپول انابولین یک داروی موثر و مفید برای تحریک هورمون‌های رشد سگ است.

این آمپول باعث شروع ترشح هورمون رشد توسط غده هیپوفیز و انتقال آن به اندام‌های حیاتی و استخوان‌ها از طریق خون می‌شود. با قاطعیت می‌توان گفت که این دارو به رشد سگ‌ها به ویژه پت‌های تازه متولد شده کمک می‌کند. هورمون تزریق شده به این حیوان دوست داشتنی، تاثیر مثبتی بر رشد تمام بخش‌ها و اندام‌های بدن از جمله ماهیچه‌ها، عضلات و استخوان‌ها دارد. بدین ترتیب، حیوان بعد از بلوغ می‌تواند به خوبی در برابر خطرات مقاوم باشد و عملکرد بهتری از خود نشان دهد.

به عبارت ساده، این آمپول باعث رشد و پرورش بهتر و سریع‌تر سگ‌ها بر اساس نژاد آنها خواهد شد. چرا که سرعت افزایش قد و وزن سگ‌ها در نژادهای مختلف متفاوت است. در ادامه این مقاله اطلاعات بیشتری درباره این داروی هورمونی به شما خواهیم داد.

قیمت آمپول هورمون رشد سگ

برای قیمت آمپول هورمون رشد سگ، نمی‌توان مبلغ دقیقی را مشخص کرد، زیرا این حیوان بسته به قد، وزن و نژاد خود به دوز متفاوتی از این دارو نیاز دارد. همچنین در هر دوره رشد نیز از واکسن‌های متفاوتی برای این موجودات استفاده می‌شود.

قیمت آمپول هورمون رشد سگ 

به طور کلی، هزینه آمپول‌های تقویتی و داروهای مکمل در کلینیک‌های دامپزشکی به فاکتورهای گوناگونی بستگی دارد. موقعیت جغرافیایی، نوع و میزان دوز مورد نیاز دارو، وضعیت سلامتی حیوان و سیاست‌های قیمت‌گذاری هر کلینیک دامپزشکی، از جمله این فاکتورها هستند. برخی از عوامل تاثیرگذار بر هزینه تزریق انابولین و سایر هورمون‌های رشد پت‌ها، عبارتند از:

برند و نوع هورمون رشد: برخی انواع هورمون رشد و همچنین برخی برندها گران‌تر از سایر محصولات هستند.

دوز و تعداد تزریقات: هزینه تزریق دارو بر اساس تعداد و دوز داروی مورد نیاز متغیر است. برای درمان‌های طولانی مدت یا با دوزهای بالاتر، معمولا باید هزینه بیشتری بپردازید.

هزینه‌های مربوط به دامپزشک: معاینات اولیه صورت گرفته توسط دامپزشک و هزینه‌های مربوط به تجویز دارو نیز به کل هزینه‌ها اضافه می‌شوند.

موقعیت جغرافیایی: کیلینک‌های دامپزشکی بسته به موقعیت جغرافیایی خود، هزینه‌های متفاوتی دریافت می‌کنند.

بیمه حیوانات خانگی: این بیمه بخشی از هزینه‌های درمان حیوانات خانگی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

هزینه تزریق این داروهای مکمل از 500 تا 1000 دلار با میانگین هزینه 800 دلار متغیر است. بنابراین برای استعلام قیمت این محصولات و کسب اطلاعات بیشتر درباره آنها، بهتر است که با کارشناسان چند مجموعه دامپزشکی تماس بگیرید.

افزایش جثه سگ با آمپول هورمون

افزایش جثه سگ با آمپول هورمون 

آمپول هورمون رشد برای مواقعی استفاده می‌شود که هورمون رشد در بدن پت به اندازه کافی تولید نشده یا غلظت کمی دارد. تزریق این دارو به ویژه برای درمان کوتولگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. جثه کوچک و قد کوتاه می‌تواند ناشی از نقص مادرزادی باشد که در آن غده هیپوفیز توسعه نیافته یا به درستی عمل نمی‌کند. همچنین کوتولگی می‌تواند در اثر وجود تومورها و کیست‌های غده هیپوفیز به وجود آید.

تزریق هورمون رشد به حیواناتی که سطح سوماتوتروپین طبیعی دارند، کار درستی نیست. زیرا این داروها رشد طبیعی موجودات را متوقف کرده و اندازه بیضه سگ‌های نر را کاهش می‌دهند. اما متاسفانه برخی از صاحبان حیوانات خانگی معتقد هستند که تجویز امپول انابولین به سگ‌ها برای بزرگتر و قوی‌تر کردن آنها بی‌خطر است. اما لازم به ذکر است که این هورمون‌ها تنها باید در بعضی از مواقع و برای درمان کوتولگی و ریز اندامی حیوانات به کار روند که این موضوع نیز باید توسط دامپزشک تشخیص داده شود.

خرید آمپول هورمون رشد سگ

امروزه متاسفانه داروها و مکمل‌های تقلبی به وفور در بازار به فروش می‌رسند. این محصولات تقلبی از لحاظ ظاهری تفاوت بسیار ناچیزی با نمونه اصلی دارند و تشخیص تفاوت آن‌ها با یکدیگر، بسیار دشوار است. بهترین راه برای خرید آمپول هورمون رشد سگ، خرید از مراکز فروش معتبر و شناخته شده است.

خرید آمپول هورمون رشد سگ 

اگر می‌خواهید بهترین و مناسب‌ترین مکمل‌ها و آمپول‌ها را برای افزایش وزن و قد توله‌های خود بخرید، می‌توانید به وب‌سایت آنی‌گاه مراجعه کنید. در سایت ثبت آگهی رایگان آنی‌گاه، می‌توانید به لیستی از معتبرترین مراکز پرورش سگ و کلینیک‌های دامپزشکی دست پیدا کنید. این مراکز در زمینه پرورش نژادهای مختلف پت فعالیت داشته و برای سلامتی آنها ارزش زیادی قائل هستند. همچنین واکسیناسیون این حیوانات را به طور مرتب انجام می‌دهند.

اگر می‌خواهید بفهمید که آیا حیوان شما به آمپول انابولین نیاز دارد یا خیر، می‌توانید از آزمایش خون استفاده کنید. آزمایش خون میزان سطح هورمون رشد موجود در خون سگ را نشان می‌دهد. دامپزشک بر اساس نتایج آزمایش به میزان محافظت بدن حیوان پی برده و در صورت ضعیف بودن او، داروهای مناسب را تجویز می‌نماید. علاوه بر این، دامپزشک پرونده واکسیناسیون حیوان را نیز بررسی می‌کند و اگر یک سال یا بیشتر از تزریق آمپول‌های تقویتی سگ گذشته باشد، به توصیه دامپزشک تزریق مجدد انجام می‌شود.  

مزایای آمپول هورمون رشد سگ

آمپول هورمون رشد انابولین به طور مستقیم روی غده هیپوفیز اثر کرده و باعث بهبود جثه سگ‌ها می‌شود. همچنین این دارو برای حیواناتی که به صورت مادرزادی رشد خوبی ندارند نیز مناسب است. پت‌های مبتلا به این مشکلات پس از دریافت هورمون رشد، غده هیپوفیزشان تحریک شده و پس از مدتی، شما شاهد رشد تمام اندام‌هایشان خواهید بود. نکته مهم دیگر درباره مزایای تزریق انابولین این است که بدن سگ‌ها به وسیله این دارو با سرعت بالایی رشد می‌کند و در نتیجه، پت‌هایی که این مکمل‌ها را دریافت می‌کنند، نسبت به سایر هم‌نژادهای خود بزرگتر و ورزیده‌تر دیده می‌شوند.

مزایای آمپول هورمون رشد سگ 

با توجه به اینکه آمپول هورمون رشد تاثیر مستقیم و قابل توجهی روی استخوان‌ها دارد، آن را می‌توان یک عامل تعیین کننده در رشد قد حیوانات دانست. غده هیپوفیز موجودات به صورت طبیعی روزانه حجم بالایی از هورمون رشد را ترشح می‌کند. بنابراین حیواناتی که غده هیپوفیز سالمی دارند، قد مناسب و مطلوبی خواهند داشت. با این وجود، اگر پت شما از لحاظ نژادی جزو گونه‌های درشت هیکل محسوب می‌شود، اما نسبت به هم‌نژادهای خود کوتوله‌تر است، می‌توانید از این آمپول برای بالندگی بیشتر او استفاده کنید. همچنین می‌توانید به حیواناتی که به دلیل نقص ژنتیکی یا آسیب به غده هیپوفیز با کمبود هورمون رشد مواجه هستند، این دارو را تزریق کنید.

معایب آمپول هورمون رشد سگ

استفاده از هورمون رشد بدون نظارت دامپزشک، می‌تواند عوارض جانبی جدی را برای پت شما به همراه داشته باشد. بروز دیابت را می‌توان مهم ترین عارضه جانبی ناشی از تزریق این دارو به حساب آورد. اگر در پت خود علائم دیابت مشاهده کردید، فورا با دامپزشک خود تماس بگیرید. به طور کلی حیواناتی که برایشان کمبود هورمون رشد تشخیص داده شده و تحت درمان قرار می‌گیرند، معمولا دارای یک بیماری ژنتیکی هستند. بنابراین هرگز خودسرانه هیچ مکمل هورمونی را به حیوان خود ندهید، مگر اینکه دستور صریح یک دامپزشک مورد اعتماد باشد.

از دیگر از عوارض ناشی از مصرف امپول انابولین برای سگ‌ها می‌توان به افزایش آپتیت، آشفتگی رفتاری، اختلالات کلیوی و کبدی و برخی مشکلات قلبی و عروقی اشاره کرد که برخی از این عوارض جانبی برگشت‌پذیر نیستند. دامپزشک باید فورا هرگونه علائم عوارض جانبی دارو را شناسایی کرده و در صورت لزوم، درمان کوتولگی و ریز اندامی حیوان را تغییر دهد.

در کل تزریق هورمون رشد در پت‌ها باید با احتیاط کامل و تحت نظارت دامپزشک انجام شود و تنها در صورتی می‌توان از این روش استفاده کرد که فواید آن از ریسک‌های احتمالی بیشتر باشد. مصرف بدون نظارت این داروها، می‌تواند به سلامتی حیوان آسیب برساند و باید از این کار اجتناب کنید.

معایب آمپول هورمون رشد سگ 

اسم آمپول رشد سگ

گاهی اوقات برخی سگ‌ها از خوردن قرص یا شربت خودداری می‌کنند یا توانایی خوردن آنها را ندارند. در صورتی که حیوان خانگی شما به دلایل مختلف از جمله مشکلات جسمانی خاص، توانایی مصرف قرص و شربت تقویتی را نداشته باشد، می‌توان از آمپول رشد برای او استفاده کرد. البته این کار باید با تجویز دامپزشک و توسط او انجام شود.

بهترین آمپول‌های بهبود رشد باید حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی لازم مانند ویتامین A، B، C، D، E، F و کلسیم باشند. یکی از آمپول‌های موثر در افزایش جثه سگ‌ها انابولین است. مصرف به اندازه این داروی تزریقی، می‌تواند به افزایش حجم عضلات و تقویت بدن حیوان کمک کند.

میزان و فرکانس هورمون انابولیک برای سگ‌ها و توله‌های آن‌ها به نوع نژاد، سن، وضعیت سلامتی و نیازهای خاص آن‌ها بستگی دارد که همه این فاکتورها باید توسط متخصص مورد ارزیابی قرار گیرند.

امپول انابولین برای چیست

آمپول انابولین یک استروئید آنابولیک است که برای بهبود رشد عضلات و افزایش قدرت بدنی انسان‌ها و برخی حیوانات استفاده می‌شود. این دارو برای درمان بیماری‌هایی که بازتابی معنی‌دار از توده عضلانی دارند، مناسب هستند. با این وجود، تزریق انابولین در حیوانات از جمله سگ‌ها باید تحت نظر دامپزشک صورت گیرد، زیرا استروئیدها می‌توانند عوارض جانبی خطرناکی را به همراه داشته باشند. برخی از موارد استفاده از امپول انابولین برای سگ‌ها عبارتند از:

بهبود وضعیت عضلانی: در شرایطی که حیوان به دلیل بیماری یا پیری دچار ضعف عضلانی شود، از این دارو استفاده می‌شود.

بهبود توانایی‌های جسمانی: این مکمل به ویژه برای سگ‌های ورزشکار یا کاری مناسب است، زیرا آن‌ها به قدرت و استقامت بالایی نیاز دارند.

امپول انابولین برای چیست 

همانطور که بیان شد، مصرف داروی هورمون رشد انابولین باید تحت نظارت دامپزشک و با دوز مشخص صورت گیرد. این امر مانع از بروز عوارض جانبی این دارو خواهد شد. همچنین این آمپول برای پت‌هایی با شرایط پزشکی خاص یا دارای حساسیت به استروئیدها مناسب نیست. حیواناتی که آمپول انابولین دریافت می‌کنند، باید به طور مداوم توسط دامپزشک تحت نظر قرار گیرند. کنترل تغذیه و برنامه‌ریزی ورزشی مناسب نیز باید همزمان با دارو درمانی انجام شود.

اگر شما نیز قصد استفاده از این دارو را برای پت خود دارید، حتما برای تعیین دوز و فرکانس مناسب دارو با دامپزشک مشورت کنید. از خودسرانه تزریق کردن انابولین به سگ خود بپرهیزید، زیرا ممکن است آسیب‌های زیادی به سلامتی او بزنید.  

هورمون تستوسترون برای سگ

تستوسترون هورمون جنسی سگ‌های نر است که کمبود آن باعث ناباروری و اختلال نعوظ در سگ‌های نر می‌شود. این هورمون عملکردهای زیر را بر عهده دارد:

میل جنسی

توده استخوانی

توزیع چربی

اندازه و قدرت عضلات

اگر سطح کافی از تستوسترون در بدن سگ نر نباشد، نابارور می‌شود. چرا که این هورمون به رشد اسپرم بالغ در نرها کمک می‌کند. علاوه بر این، تستوسترون در تراکم استخوان و قدرت عضلانی در ماده‌ها نیز نقش دارد. با این وجود، مصرف بیش از حد این ماده نیز می‌تواند باعث ناباروری شود.

هورمون تستوسترون برای سگ 

هنگامی که اختلال نعوظ به دلیل کاهش تولید تستوسترون رخ دهد، می‌توان از درمان‌های جایگزین برای بهبود این مشکل استفاده کرد. تزریقات عضلانی تستوسترون با فاصله زمانی مناسب یکی از این روش‌ها است که می‌تواند سطح کافی این هورمون را برای بدن حیوان تامین کند. این آمپول‌ها برای پرورش اندام سگ‌ها نیز به کار می‌روند. مصرف مکمل‌های تقویت کننده سطح تستوسترون برای سگ خود را به هیچ وجه خودسرانه و بدون نظر دامپزشک انجام ندهید.

امپول هورمون برای رشد توله سگ

توله سگ‌های نژادهای مختلف برای رشد بهتر و مناسب‌تر به رسیدگی و تقویت، نیاز دارند. صاحبان این حیوانات دوست داشتنی می‌توانند با استفاده از قرص‌ها، آمپول‌ها و مکمل‌های دارویی، شرایط مناسب برای رشد و محافظت از آن‌ها را فراهم آورند. پیش از اقدام به هر عملی باید توله سگ خود را نزد یک دامپزشک مورد اعتماد ببرید و از او درباره قرص یا آمپول مناسب و دوز دقیق آن برای رشد توله سگ خود مشورت بگیرید.

توله‌ها معمولا باید در دو ماهگی واکسیناسیون خود را انجام دهند. بدین ترتیب آن‌ها علاوه بر اینکه مواد مکمل و تقویتی را دریافت می‌کنند، در آینده نیز بیمار نخواهند شد. آمپول‌ها و قرص‌های تقویتی که برای توله‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن آن‌ها باشند. این محصولات باید حاوی مقادیر زیادی ویتامین‌ A، B، C و غیره باشند. این ویتامین‌ها و مواد مغذی در افزایش جثه، تقویت سیستم ایمنی، افزایش قدرت جسمانی و بهبود سلامت فیزیکی توله‌ها موثر هستند. مواد موجود در امپول انابولین نیز در بالا رفتن استقامت استخوان‌ها و حفظ سلامت پوست و موی سگ‌ها نقش مهمی دارند.

نوشتن دیدگاه